Thursday, August 6, 2009

13th Floor KLCC - True Story

Malam semalam gua dengan Madi KURUS bosan gila babi tahap paling tertinggi. Lepas layan game bunuh zombie secara beregu. Kami jadi hilang arah tak tahu hendak kemana. Madi bagi cadangan ronda ronda KL. Gua pun follow je cadangan beliau. Kitorang pergi skate park (skate park lah sangat en) haha. Dua orang je ada kat sana. sorang main skate sorang lagi main in-line skate. Bosan.. Madi start cerita hantu kat gua. Gua layan, kitorang bukak topic pasal hantu klcc. Dengar kata ada satu tingkat dekat klcc dikosong kan sebagai pampasan kepada hantu hantu klcc. haha. Gua pun buat la research sikit. Google punya google gua jumpa satu cerita ni.

Bismillahirahmanirahimmm~


Baik-baik bila pergi ke KLCC..bawa kawan jangan sorang-sorang. Kisah benar yangmengerikan lagi menyeramkan ini terjadi kepada seorang staff lelakiyang bekerja di tingkat 40 bangunan KLCC. Padahari tersebut (hari khamis malam jum'at) beliau ada membuat OT danterpaksa pulang agak lewat kira-kira jam 11 malam sendirian... .Sampaidi depan lif, dia pun tekan tombol untuk turun. Kemudian,pintu liftterbuka tanpa ada siapa2 didalamnya.. . Dia masuk dan tekan tombol "G"untuk ke Ground floor.

Tetapi entah mengapa, lift yang dia naiki itu terus naik ke atas. Ketika sampai ditingkat 59 lift tersebut berhenti. Dan pintu lif terbuka kemudian masuklah seorang perempuan yang kelihatan sungguh cantik dan menawan sekali sambil tersenyum manis. Dia takpernah melihatnya sepanjang bertugas di KLCC. Perempuan tadi pun masukdan berdiri dibelakangnya. Dia tertanya-tanya didalam hatinya... Siapa perempuan itu,dan kenapa sudah lewat malam belum pulang ke rumah. Maudisapa terasa malu pula, jadi masing-masing saling diamlah. Dalamsuasana hening sepi itu, lift tersebut terus meluncur turun dari satutingkat kesatu tingkat.

Tiba di tingkat 13, lampu lift terpadam dan lift terhenti seketika, tiba tiba bau yang amat busuk menusuk ke dalam hidung nya, bulu romanya tiba-tiba saja meremang ... diapun mula membaca ayat-ayat suci yang terlintas di-ingatannya sambil memberanikan diri dan menoleh kebelakang setelah lampu lift menyala.Tiba-tiba saja, perempuan yang berada belakangnya ketawa .....dan segera berkata.....

"Maaf ya.... saya kentut.... Anda tidak marah kan ?"

-__________________________________-"

p/s : Gua rasa macam nak hentak je mamat yang reka cerita ni.

No comments:

Post a Comment