Friday, January 30, 2009

Hazwan Haris

29/1/09
seorang rakan sekelas aku yang sama2 geng kt kelas dulu baru meninggal dunia..
memang tak jangka langsung perkara macam tu boleh jadi, arwah seorang yang baik, walaupun pemalas kaki tido dalam kelas. kena sound dengan cikgu mcm mana pun dye ttp senyap dan x melawan. hari tu, aku ade kerja kena buat.(jmpa afiq jap). otw aku nak pergi jumpa afiq, handphone aku mendendang kan lagu tema nokia, usha hp, no tak dikenali. aku angkat dengar suara fahmi cakap hazwan haris da tak de.. aku sentap jap then tanye blek dye kt mana. "roundabout, roundabout, datang skang". time 2 aku baru sampai monorail bukit nenas. hajat nk gerak pekeliling sebab afiq tggu aku kat sana teros x jadi. aku amek tiket g bb. tros jmpe mak aku jap amek moto. dapat je moto sepantas kilat aku pederas moto x ubah seperti mat mat rempit di jalanan. smpai je kat tempat kejadian dah ramai orang.. aku tgk kat tepi jalan ade mayat dah di tutup dgn plastik hitam.. pergh.. nak nanges beb.. sampai dekat tgk sendiri lagi la x tahan.. dengan tgk family dye nanges agy.. hm.. yang aku x puas hati sebenar nye. ade cite cite internet bergerak cakap drg tggu ambulans dengan polis dekat 2 jam. bayang kan arwah eksiden jam 11. nak dekat jam 2 baru mayat diangkut, forensik sampai. lembab nak mampos. mane x arwah membe aku! ughh. bila dipikir2 balek mungkin dah ajal dye kat situ. sapa pun x bleh ubah melainkan Allah swt. aku hanya boleh berdoa agar arwah aman sentiasa di alam kubur.. :(

1 comment:

  1. yallah , illah waila , ape jadi ? cmne dia boleh meninggal? eksiden ape?

    ReplyDelete