Thursday, July 16, 2009

Samseng Jalanan?

Hari ni, nyaris gua nak kena electro-shock dengan cina gila mana tah.. begini ceritanya, macam biasa gua dan partner gua pusing area pandan jaya nak hantar dokumen. gua bawak slow la sambil mata liar cari signboard jalan.. kereta putih melepak, plet baru lg WS* ***. tiba tiba hon tak berenti2. lepas tu cina tu potong sambil mencarut carut.. membe gua pun carut mencarut kembali. cina tu panggil, tapi dia tak berhenti.

memang silap la, gua drop gear terus pecut pergi sebelah kereta cina tu. sakit telinga gua, member gua nak carut, itu cina nak carut. sapa nak dengar? tiba tiba member gua dah bediri atas moto ready nak hayun helmet. cina tu buat gaya nak elak padahal takde apa2 pun. aku hanya diam terseyum tgk cina tu menggelabah.

tiba2 tah dari mana sekali cina tu bawak keluar benda macam telefon bimbit, tapi ada bunyi bzzt bzzt. mau tak terkejut gua. gua teros berhenti tepi jalan sambil tengok cina tu berlalu sambil jari tengah keluar dari tingkap kereta nya.. membe gua dah hangin satu badan. tp, dah memang cina tu tak de rezeki.. dia jalan depan sikit je traffic light merah.. gua laju2 pergi sebelah kereta dia prakkkkk.. cermin sisi kereta tu tergolek tengah jalan bersama visor bogo.. hahaha.. gua u-turn cina tu ready dengan bzzt bzzt dia. dia sempat acah je..

pengalam gua hari ni, buat gua faham apa bapak gua pesan.
"hang jd despatch tu jangan dok pi bergaduh pulak"
masa tu gua baru nak start kerja.. hari ni baru gua faham..

p/s : ini ha benda yang bzzt bzzt tu kalau tak silap gua.
http://graphics8.nytimes.com/images/2007/10/08/us/taser.533.1.jpg

No comments:

Post a Comment