Saturday, December 12, 2009

Satu Kaki Satu Tangan,10.000 km.


(gua respek sama lu beb!)

sedang gua lepak dengan brader gugel, dia suggest kat gua satu cerita yang buat gua terasa tercabar. bukan pasal mastika, freemanson, black metal, atau apa apa lagi isu hangat di malaysia. tapi kisah pasal ada brader dari china, dia cacat pasal eksiden kereta. lepas eksiden sedar sedar kaki dengan tangan dah hilang. brader tu lepas dia sedar dia dah give up taknak hidup. tapi kawan dia suggest dia jadi ala monk tu, ala yang mcm father tu.. ha sami. dia pun jadi sami.


(lu tak caye lu darab 20, ini gua kira cincai je 5km tau)

tapi dia tak bleh bawak job tu. entah tak tahu lah kenapa. yang penting gua tercabar pasal dia boleh kayuh dari Dalian ke Dali tiga kali, abang gugel kata ada jugak 10.000km. pergh! dah sama macam 20kali lu ulang alik KL-Perlis beb! lu bayang kan 1 kaki 1 tangan tu. brader tu travel dengan basikal murah je beb. dia sampai satu tempat dia akan ke post opis beli setem dari tempat tu, and dia support semua tu dengan jual tulisan khaligrafi yang dia belajar masa masa jadi sami dulu tu. lepas pada tu gua tersentak, terasa malu beb. tapi last last gua bagi alasan. "alahhh, brader cina tu takda kerja.. memang la boleh" (dalam hati gua itu cuma alasan cover malu) haih..

footnote : ha kalau lu tak puas hati lu klik sini

No comments:

Post a Comment