Thursday, September 9, 2010

1 Hari Sebelum Raya



Firstly gua nak ucap kan selamat hari raya kepada semua yang menyambut nya, terutama sekali fan fan gua. haha, bajet gua boleh buat fan club dah ni. chaish! kepada yang masih di atas highway sambil baca coretan gua nih lu jangan lupa jeling jalan. kang eksiden dah lu salah kan gua pulak. ini semalam punya cerita.

macam biasa gua habis kelas tepat jam 1400H. gedebuk gedebak hentak kaki skot jump suma siap pukul 4 gua keluar pagar base gua. cun pulak time tu pun member gua dah sampai depan pagar jemput gua. fuh, kurang kurang save dah peluh gua nak menunggu dia.

then gua pergi rumah dia letak barang kain baju gua. sarung jeans sarung t-shirt hatebreed cap ayam, Setangkas kilat kami tembak ke port "baik". oh gua lupa nak bagitau. hari ni gua tak puasa tau. jangan tanya gua kenapa. lu sebok apa gua yang tanggung. sambung balik. "hang makan dak lagi pa'an" bisik gua kat tepi lubang helmet beliau. "belum! aku dok tunggu hang la sampai tertidoq tadi.. takkan nak balaih sorang.. mana syok.." jawab pa'an dengan nada yang agak ala ala menjerit serupa gua 5 batu jauh. ingat gua pekak ke. mungkin keadaan atas motor yang berangin kot. whatever lah.

skritttttt! pa'an tekan brek disc belakang dia macam nampak hantu kat depan. "woi! hang pasepa dok brenti tengah jalan ni woi! barua sungguh!" gua sound sambil membetul kan helmet. dengan selamba pa'an keluar kan dua benda dari poket beliau. lantas di cucuh dengan selamba. "hang memang kuang ajaq... anak aram buleh.." spontan carutan demi carutan gua tembak. "hang mau ka tak mau? takmau aku nak simpan" tanya pa'an. gua pun tarik sebat cucuh sekali.. nasib gua memang tak puasa. kalau tak.. "la ni kita nak pi mana ni?" "kita p makan laaa" "nak makan celah mana?" "celah bedah!hahahahaha" lantas satu tamparan deras naik atas helmet mhr beliau. "sattt la hang ikut ja.." pa'an cuba memberi jawapan yang buat gua rasa tertanya tanya kemana arah kami.

kejap kejap kami naik atas ban sawah, lepas tu selit jalan hutan sikit, masuk dalam kawasan perumahan naik atas jambatan tau tau masuk kampung mana tah. nampak jelas rumah kaler kuning. "ni hang nak p rumah sapa? rumah membe hang ka?" tanya gua "hang ikut je la.." pa'an jawab selamba. "ok" gua masuk rumah ikut pintu depan keluar pintu belakang sekali tembus kat kedai makan! gila laahhhhh. makan macam kat kedai biasa tu, order air. amek nasik amek lauk. habis makan layan rokok sebatang dua. memang gua tak sangka. lepas setel kerja jahat kami pun angkat kaki.

"sampai tahap lagu tu sekali noh pa'an" "alahhh, kat sini semua style lagu tu.. itu aku tak bawak hang makan kat dalam hutan lagi" memang gua terasa kejutan budaya gila. ye lah bulan puasa kot. ---* habis.

lepas poyo poyo macam puasa kat rumah pa'an. setel buka puasa. gua siap siap nak bertolak ke stesyen bas dah. terus kami berdua ke rumah uncle gua di Alor Merah ambil tiket bas gua. "08/09/10 11:30PM TARIKH DAN JADUAL TIDAK AKAN DIUBAH" ok gua faham. kami pusing Pekan Rabu, City Plaza, dan kedai kedai yang ada di aloq staq tu, sempat jugak sweet sweet awek kat sana. dah setel jam tunjuk pukul 2230, dengan cergas pa'an memecut Yamaha LC berkapasiti 135cc meninggal kan segala moped di atas jalan.

"ok pa'an selamat hari raya." "ok wan, kirim salam sama pak am, (bapak gua)"

PLATFORM 11 itu platform bas gua. gua punya tunggu punya tunggu, tak timbul jugak. gua pergi kaunter bas tu, dia kata 0015H baru bas sampai, ada problem katanya. ok gua akur. tapi gua tambah resah gelisah peluh becerau dah bila gua tengok jam dah pukul 0015H. tapi bas tak timbul jugak. gua tambah geram, update update status gua di facebook banyak dipengaruhi perasaan gua malam tu. lepas sebatang, sebatang surya gua cucuh. last last gua nampak kelibat bas double decker lintas, JELITA KBW 66.. itu bas gua! gua usha jam, 0100H. celaka!

bas tu berhenti je gua terus terkam, malas nak sound brader tu dah. kang gua banyak tanya ada bertumbuk tepi tu. "ni bas nak p kl ka?" "ha ni, mai tiket" separuh tiket gua dia suruh simpan, "bro ni 5A punya sit tang mana?" "ikut adik, dok bawah buleh atas buleh" "ok" gua terus ambil port bawah. tapi sekali tak tenang sial.. ada pulak geng vietnam celah mana dok sembang. tak tenang gua. gua naik atas.

bila gua naik atas yang gua nampak takda sapa, fuh! gua tersenyum bila usya port belakang takda sapa langsung. melompat gua kebelakang dalam kedudukan baring terlentang. gua pejam kan mata.. tenang.. dalam tenang tu gua terlelap.. lama lah jugak bila gua bangun gua nampak kat depan macam dah jem. cilaka.. takkan gua sangkut dalam jem kot.. tunggu punya tunggu.. sekali lori kobis terbalik tengah jalan da.. besepah kobis tengah jalan. dah macam hujan kobis. kepala drebar tu pecah, tangan angkat peace. okay itu gua tipu.

gua sambung tidur bila jalan dah jadi smooth. tapi gua tak sedap hati, rasa tak sedap gila bila gua dengar suara perempuan. pergh! memang suara tak seram. suara manja manja je. gua bangun untuk cari dari mana datang bunyi tu. gua dapat aim dah satu seat tu. gua berani kan diri bila fikir balik bulan puasa mana ada hantu. kan? dengan penuh debor gua kalih kalih sekali ada satu couple laaaa... cilakak.. macam mana gua boleh tak perasan. "sorry der sorry, ingat kan hantu tadi" boipren tu buat muka senyum sambil hulur tangan. "selamat hari raya.." gua senyum jek.
sambung tidur, agak dah nampak signboard shell jalan duta gua terus sound brader drebar tu suruh tinggal gua kat situ. pasal memang situ port boss gua sita gua. senang nak access katanya. layan... sekian selamat hari raya.

No comments:

Post a Comment